Doriți ca camera copilului dumneavoastră să fie un loc în care să se poată distra la nesfârșit? V-ar plăcea ca această distracție să fie un proces continuu de învățare și creștere, fiind în același timp distractiv? Ce-ar fi să-i dezvolți independența în acest proces, astfel încât să nu mai trebuiască să auziți niciodată cuvintele „M-am plictisit!”.
Elementele de amenajare a camerei care îndeplinesc această promisiune se bazează pe conceptul de amenajare a camerei din clasele preșcolare de înaltă calitate. Este un concept unic, deoarece accentul principal este pus pe nevoile și activitățile copilului. Creăm o cameră care pare foarte diferită de ceea ce se poate găsi în amenajările tradiționale care se concentrează pe crearea unei „imagini frumoase”. Aceasta este o cameră în care forma urmează funcția. Este o cameră de copil care spune, pur și simplu, „Aici este spațiul tău, făcut doar pentru tine!”.
Să ne uităm la nevoile și activitățile copiilor mici: în primul rând, le place să se miște, să facă, să exploreze și să facă o mizerie frumoasă! Nu prea le pasă de covorul nou pe care îl prețuim atât de mult sau de faptul că am petrecut patru ore pentru a așeza noptiera și balansoarul într-un mod care să farmece rudele noastre atunci când ne vizitează. Copiilor mici le pasă de ceea ce fac în momentul respectiv, de cum stă păpușa aia pe scaun, ce să-i dea de mâncare, de unde să ia hainele pe care să le îmbrace, etc. Putem să le amenajăm camerele pentru a răspunde acestor activități și nevoi și să le facem un loc de distracție și de învățare în același timp. Atunci când copiii mici au acces la activități și materiale, ei devin independenți, eliberându-ne pentru activitatea mai importantă de a petrece mai mult timp de calitate cu ei. Putem face din camerele lor locul lor preferat pentru că posibilitățile nesfârșite de joacă sunt incitante. Vechea pedeapsă punitivă „Du-te în camera ta!” își va fi pierdut sensul!
Paturi pentru cei mici la preturi foarte bune de la Reberic Design .
Pentru a realiza acest tip de amenajare a camerei există trei puncte principale care trebuie luate în considerare:
1. Aranjarea spațiului
2. Jucării/materiale cu care să se joace
3. Depozitarea acestor materiale
În acest articol vom avea în vedere modul de amenajare a spațiului. Celelalte două puncte vor fi abordate în articolele următoare.
Când ne uităm la ceea ce fac în mod specific copiii în timp ce se mișcă, explorează și se joacă, putem restrânge la patru activități primare: jocul de prefăcătorie, jucăriile de masă (cum ar fi puzzle-uri, jocuri,) jocul constructiv ( unde fac lucruri) și lucrul cu materiale artistice.
Luați în considerare împărțirea camerei în patru secțiuni distincte, cu câte o secțiune pentru fiecare activitate. Apoi, umpleți fiecare secțiune cu materiale și jucării care vor fi folosite în acel tip de joacă. În timp ce aceasta este o utilizare eficientă a spațiului, ea îi ajută, de asemenea, pe copiii mici să înțeleagă lumea din jurul lor, făcând astfel din mediul lor imediat un instrument de predare în sine.
Copiii mici trebuie să dea sens unei lumi care pare a fi aleatorie și fac acest lucru prin categorisire – prin încadrarea obiectelor în categorii logice, pentru adulți. Pe măsură ce aranjam în prealabil aceste patru secțiuni, îi ajutăm pe copii să învețe despre această ordine.
Să analizăm fiecare secțiune în detaliu, începând cu jocul de prefacere. Copiii mici învață despre lumea din jurul lor imitând sau recreând lumea adulților. Acest lucru include jocul în casă, cum ar fi gătitul, îngrijirea bebelușilor, reconstituirea unei excursii recente la grădina zoologică sau a unei vizite la casa bunicii. V-aș sugera să plasați această secțiune în zona în care se află patul, deoarece acesta poate deveni cu ușurință parte a acestui tip de joacă. Plasarea unui raft jos în această secțiune, precum și în fiecare dintre celelalte secțiuni ale camerei, va fi un loc bun pentru a depozita materialele pe care veți dori să le puneți la dispoziția copiilor.
Secțiunea de artă este o parte importantă a experienței unui copil și dezvoltă de fapt abilitățile de pre-scriere. Veți dori să includeți materiale precum play-do, vopsea, markere și hârtie. Așezați această secțiune departe de dulapul cu haine sau de vestiare, deoarece materialele de artă pot deveni murdare. Un cuvânt despre dezordine. Copiii mici au nevoie de locuri de explorare și de lucru în care să fie în regulă să se picure, să cadă lucruri, etc. Nu mă refer la dezordinea distructivă în care cărțile se rup și jucăriile se sparg. Acest lucru nu este în regulă. Dar un spațiu de lucru în care proiectul devine mai important decât curățenia camerei în acel moment oferă un loc sigur de explorare în care copiii pot dobândi atât încredere, cât și cunoștințe. În mod ideal, această zonă ar trebui să aibă ca pardoseală gresie. Dacă acest lucru nu este posibil, pânzele de plastic grele sau foliile de plastic grele de pe podea, așa cum se găsesc sub mobilierul de birou, pot fi o modalitate excelentă de a facilita curățenia.
Secțiunea de construcții este locul unde copiii pot construi la scară mare. Prin crearea de proiecte, elaborarea de planuri și realizarea lor, copiii învață să se gândească la intențiile lor și să le transforme în realitate. Construcția în sine este o modalitate prin care copiii învață despre echilibru, pe măsură ce construiesc turnuri, poduri, case. Această secțiune a camerei trebuie să fie destul de deschisă și neobstrucționată de mobilier, oferind spațiu pentru a lucra pe podea. Vom vorbi în detaliu despre materiale în următorul articol, dar, pe scurt, cutiile de carton și blocurile de diferite tipuri sunt genul de materiale pe care copiii le folosesc pentru a construi.
Vezi si alte destinatii
Cum funcționează un termos?
Ilie Bolojan, Emil Boc, Ciprian Ciucu, uniți în jurul lui Nicolae Ciucă! PNL se pregătește de confruntarea cu PSD în turul 2
Nicolae Ciucă, Președintele PNL, în dialog cu antreprenorii: „Sprijin real și predictibil pentru dezvoltarea afacerilor românești