
De ce esueaza rulmentii?
Lucrurile se mai strica din cand in cand. Indiferent ce faci, exista intotdeauna sansa ca produsele sa esueze. Acelasi lucru este valabil si pentru rulmenti, dar asta nu inseamna ca nu puteti preveni multe dintre problemele care duc la timpi de nefunctionare costisitori.
Acest articol este un ghid pentru factorii majori care pot duce la defectiunea rulmentului, precum si modul in care puteti preveni aparitia problemelor. Afland mai multe despre aceste probleme potentiale si stiind cum sa le opriti, puteti obtine cea mai mare durata de viata a rulmentilor si va puteti face aplicatia mult mai puternica.
Lubrifiere gresita
Potrivit unui studiu recent, pana la 80% din defectiunile rulmentilor sunt cauzate de lubrifierea necorespunzatoare. Aceasta include lubrifierea insuficienta, utilizarea lubrifiantilor nepotriviti sau temperaturile excesive care degradeaza lubrifiantul. De aceea, pentru lubrifierea rulmentilor este indicat sa respectati recomandarile producatorului.
Cautati elemente de rulare decolorate (cum ar fi zone in nuante de albastru sau maro) si sine ale elementelor de rulare, precum si supraincalzirea sau uzura excesiva a rulmentului.
Utilizati tipul adecvat si cantitatea corecta de lubrifiant, evitati pierderile de grasime si respectati intervalele de relubrifiere adecvate.
Deteriorari generate de contaminare
Contaminarea este cauzata de patrunderea unor substante straine in lubrifiantii pentru rulmenti sau solutiile de curatare. Acestea includ murdarie, nisip abraziv, praf, aschii de otel din zonele de lucru contaminate si maini sau unelte murdare.
Urmariti daca elementele de rulare si canalele de rulare sunt intepate care provoaca vibratii. Filtrati lubrifiantul si curatati zonele de lucru, uneltele, dispozitivele si mainile pentru a reduce riscul de contaminare.
Montare necorespunzatoare
In cele mai multe cazuri, rulmentii trebuie montati cu o fixare prin presare pe inelul rotativ. Acest lucru este valabil inclusiv pentru rulmenti cu role.
O serie de conditii pot cauza adancituri, uzura, inele crapate, temperaturi ridicate de functionare, oboseala timpurie si defectiune prematura a rulmentilor. Acestea includ montarea rulmentilor pe arbori prin aplicarea unei presiuni sau lovituri pe calea exterioara, montarea rulmentilor intr-o carcasa prin apasarea pe inelul interior, potriviri libere ale arborelui, potriviri libere ale carcasei, potriviri excesiv de stranse, carcase deformate si un finisaj slab pe scaunul rulmentului.
Urmati instructiunile de montare adecvate si oferiti instruire pentru a va asigura ca toti angajatii inteleg diferenta dintre un montaj instalat corect si cel necorespunzator.
Aliniere gresita
Arborii indoiti, umerii arborelui nepatrati, distantierele strambe, piulitele de strangere nepatrate si instalarea necorespunzatoare din cauza potrivirilor slabite pot cauza alinierea gresita, ceea ce poate duce la supraincalzire si defectarea separatorului. Trebuie remarcata o cale de uzura care nu este paralela cu marginile canalelor de rulare ale inelului care nu se roteste. Inspectati arborii si carcasele pentru deformarea umerilor lagarului si utilizati piulite de blocare de calitate.
Miscarea rapida a bilelor intr-o cale de rulare in timp ce echipamentul este inactiv se uzeaza la lubrifiere. In plus, lipsa de rotatie a rulmentului nu permite lubrifiantului proaspat sa revina la loc. Ambele conditii duc la saramura falsa. Este posibil sa vedeti semne de uzura liniare in directia axiala la pasul elementului de rulare sau fara margini ridicate, spre deosebire de semnele din cauza montarii incorecte.
Vezi si alte destinatii
Rulmenții oscilanți – ghid complet despre aplicații și utilizări industriale
Echipamente de protecție laser
Soluții Durabile pentru Pierderea Dentară la Clinica Prodent Dr. Gruia