7 decembrie 2021

Cresterea naturala a nivelului de testosteron

Testosteronul este principalul hormon sexual masculin, dar si femeile au cantitati mici din acesta. Este un hormon steroid, produs in testiculele barbatilor si in ovarele femeilor. Glandele suprarenale produc, de asemenea, cantitati mici. In timpul pubertatii la baieti, testosteronul este unul dintre principalii factori ai schimbarilor fizice, cum ar fi cresterea muschilor, vocea mai groasa si cresterea parului. Cu toate acestea, a avea niveluri optime este, de asemenea, importanta pe tot parcursul varstei adulte si chiar in timpul batranetii.

La adulti, nivelurile sanatoase sunt importante pentru sanatatea generala, compozitia corpului, functia sexuala si pentru o musculatura buna. In plus, cresterea nivelului de testosteron poate duce la cresterea rapida a masei musculare si a vitalitatii in doar cateva saptamani. O solutie naturala pentru a obtine mai mult testosteron este tribulus terrestris o planta care te va ajuta sa iti consolidezi natural masa musculara.

Interesant, testosteronul joaca, de asemenea, un rol important in sanatatea feminina si bunastarea sexuala. Cercetarea este destul de concludenta: ambele sexe ar trebui sa se asigure ca au niveluri sanatoase de testosteron, mai ales pe masura ce imbatranesc.

Stimularea testosteronului prin exercitii fizice

Exercitiile fizice sunt una dintre cele mai eficiente modalitati de a preveni multe boli legate de stilul de viata. Interesant este ca iti pot creste testosteronul.

Un studiu amplu a constatat ca persoanele care faceau sport in mod regulat aveau niveluri mai ridicate de testosteron. La varstnici, exercitiile fizice cresc nivelul de testosteron, fitness-ul si timpul de reactie.

Noi cercetari la barbati obezi sugereaza ca cresterea activitatii fizice a fost chiar mai benefica decat o dieta de slabire pentru cresterea nivelului de testosteron.

Antrenamentul cu rezistenta, cum ar fi ridicarea de greutati, este cel mai bun tip de exercitiu pentru a creste testosteronul atat pe termen scurt, cat si pe termen lung.

Antrenamentul cu intervale de mare intensitate (HIIT) poate fi, de asemenea, foarte eficient, desi toate tipurile de exercitii ar trebui sa functioneze intr-o oarecare masura. Pentru un sistem imunitar bun, astfel de exercitii vor face adevarate minuni.

Consuma proteine, grasimi si carbohidrati

Ceea ce mananci are un impact major asupra testosteronului, precum si asupra altor niveluri hormonale. Prin urmare, trebuie sa acorzi atentie aportului de calorii pe termen lung si strategiei de dieta.

Dieta constanta sau supraalimentarea iti poate perturba nivelul de testosteron. Consumul suficient de proteine poate ajuta  la mentinerea unor niveluri sanatoase de testosteron si poate ajuta la pierderea grasimilor, care este, de asemenea, asociata cu testosteronul.

Aportul de carbohidrati joaca, de asemenea, un rol, cercetarile care arata ca carbohidratii pot ajuta la optimizarea nivelului de testosteron in timpul antrenamentului de rezistenta.

 

Cu toate acestea, cercetarile demonstreaza ca suficiente grasimi sanatoase sunt, de asemenea, benefice pentru testosteron si sanatate. O dieta bazata in principal pe alimente integrale este cea mai buna, cu un echilibru sanatos de grasimi, proteine ​​si carbohidrati. Acest lucru poate optimiza atat nivelul hormonal, cat si sanatatea pe termen lung.

Minimieaza stresul

Cercetarile evidentiaza intotdeauna pericolele stresului pe termen lung, care poate creste nivelul hormonului cortizol. Cresterile nenaturale ale cortizolului pot reduce rapid testosteronul. Acesti hormoni functioneaza ca un balansoar: pe masura ce unul urca, celalalt coboara.

Stresul si cortizolul ridicat pot creste, de asemenea, aportul de alimente, cresterea in greutate si depozitarea grasimilor corporale daunatoare in jurul organelor. La randul lor, aceste modificari pot avea un impact negativ asupra nivelului de testosteron.

Atat pentru sanatatea optima, cat si pentru niveluri hormonale bune, ar trebui sa incercati sa reduci situatiile stresante repetitive din viata ta.