6 iunie 2021

Consumul scăzut de carbohidrați în timpul menstruatiei

Să manânci corect în orice moment al lunii este dificil, dar multor femei le este deosebit de dificil în săptămâna anterioară sau în timpul perioadei lor. Nevoile dvs. nutriționale nu variază semnificativ în timpul ciclului menstrual, dar trebuie să mâncați o dietă echilibrată, benefica pentru sanatate pe tot parcursul lunii pentru a vă satisface cerințele alimentare. O dietă cu conținut scăzut de carbohidrați care restricționează pâinea, pastele și zaharurile este una dintre multele modalități diferite de a mânca pentru a vă satisface nevoile dietetice, care este potrivită pentru unele femei de-a lungul ciclului lor de fertilitate.

Femeile tind să mănânce diferit în funcție de locul în care se află în ciclul menstrual, așa cum sa raportat într-un articol publicat în 1997 în „Reproducerea umană”. De exemplu, majoritatea femeilor mănâncă mai puțin în prima parte a ciclului lor și apoi își măresc aportul de alimente după ovulație, probabil din cauza unui metabolism ușor accelerat în decurs de 10 până la 14 zile care preced perioada menstruală. Acest lucru nu se aplică dacă luați pilule contraceptive. Autorii acestei revizuiri au descoperit, de asemenea, că femeile tind să consume mai mulți carbohidrați și mai puține proteine ​​și grăsimi atunci când sunt premenstruale. Nu există nicio contraindicație pentru consumul unei diete cu conținut scăzut de carbohidrați în orice moment al ciclului menstrual.

Pofte

Aproximativ 35 până la 40% dintre femei se confruntă cu pofte moderate până la intense în timpul perioadei lor, ceea ce face dificilă aderarea la o dietă săracă în carbohidrați în acest timp. Încercați să vă satisfaceți pofta cu opțiuni cu conținut scăzut de carbohidrați, cum ar fi fructe de pădure, iaurt simplu, dovlecei de nucă sau dovleac, pentru a vă ajuta să respectați o dietă săracă în carbohidrați. Pentru majoritatea dietelor cu conținut scăzut de carbohidrați, trebuie să vă propuneți să vă mențineți aportul zilnic de carbohidrați sub 100 de grame pe zi.

Completarea fierului pierdut

Fierul pierdut în timpul menstruației pune femeile la un risc crescut de deficit de fier. Exista recomandari prin care puteți combate acest lucru cu o dietă săracă în carbohidrați, bogată în proteine, incluzând carne slabă, bogată în fier și legume fără amidon, cum ar fi ardeii grași roșii, broccoli și verdeață cu frunze întunecate. Vitamina C care se găsește în legumele fără amidon îmbunătățește absorbția fierului, iar conținutul scăzut de carbohidrați vă va ajuta să vă țineți dieta în timpul perioadei.

Îmbunătățește echilibrul hormonal

Simptomele care apar chiar înainte și în timpul perioadei, cum ar fi schimbări de dispoziție, balonare și oboseală, sunt adesea asociate cu modificări hormonale. Aderarea la o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați în timpul perioadei dvs. ar putea ajuta la echilibrarea hormonilor, potrivit unui mic studiu care a examinat 11 femei care suferă de sindromul ovarian polichistic. Rezultatele au arătat că o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați, consumată în timpul perioadei unei femei și pe tot parcursul lunii, ar putea ajuta la îmbunătățirea echilibrului hormonal și la normalizarea perioadei, conform ediției din decembrie 2005 a „Nutriției și metabolismului”.

Articol optimizat pentru motorul de cautare Google de evoblog.ro