Cu siguranta unul dintre cele mai neplacute momente este acela de a descoperi ca ai pana exact atunci cand ai cea mai mare nevoie de masina ta. Din fericire, anvelopele au progresat si ele spre deosebire de anii 50 si in acest moment nu mai explodeaza si nu te mai scot de pe drum in momentul in care se deterioreaza. Anvelopele iti permit sa eviti necazurile daca si tu la randul tau le trateizi corespunzator. Iata ce trebuie sa stii despre momentele in care ai pana.
Diferitele tipuri de pana
Conform specialistilor de la vulcanizare Cluj in momentul in care ai pana, vei descoperi de fapt ca exista doua tipuri de probleme pe care anvelopele tale le pot avea:
- Patrunderea unui corp strain – patrunderea unui corp strain este prima si cea mai importanta problema cu care te poti confrunta in momentul in care ai pana. Intrarea corpului strain in banda de rulare este cea care provoaca pierderea raida sau inceata a presiunii din roti. In general, suruburile, cuilele si cioburile de sticla sau pietricelele ascutie sunt responsabile de provocarea unei pene.
- Un alt aspect la fel de impotant este presiunea foarte mica. De fapt, rularea cu pneuri cu presiune mica poate sa duca la deteriorarea structurii interne a anvelopelor si poate sa mareasca rezistenta la rulare. Riscul de a face pana este in acest sens foarte mare, dar si dificil de detectat.
Ce sa faci cand ai pana?
Daca ai pana trebuie sa vorbim despre cea mai potrivita atitudine pentru a limita riscul de accident. Deseori, reflexul este acela de a te opri cum simti primele oscilatii sau probleme cu directia. In cazul in care pierzi subit presiune, sau atunci cand anvelopa ta explodeaza, cel mai bun reflex este cel de a accelera usor pentru a recupera pozitia pe drum sau pentru a te opri controlat mai in fata. Este recomandat sa nu accelerezi cand ai pana pentru ca vei strica anvelopa. Daca mergi in continuare cu anvelopa sparta riscul de a o distruge complet este foarte mare.
Foloseste spray antipana
Poti sa repari temporar un pneu tubeless cu un spray antipana in cazul in care daunele nu sunt extrem de mari. Acest spray are in compozitie o spuma care iti permite sa acoperi gaurile. Trebuie sa localizezi rapid spartura pentru a scoate corpul strain si pentru ca sprayul sa ajunga in supapa de umflare. Dupa ce te urci din nou in masina, incearca pe cat posibil sa conduci moderat pana la prima vulcanizare.
Nu uita de roata de rezerva
In cazul in care tentativele de a repara temporar rotile au esuat, este recomandat sa folosesti roata de rezerva. Nu uita sa verifici si presiunea rotii de rezerva. Pentru a schimba roat,a incepe prin a trage frana de mana. Baga masina in viteza pentru ca vehiculul sa fie imobilizat. Scoate piulitele si ridica masina pe cric. Scoate roata si pune-o pe cea de rezerva. Injurubeaza din nou piulitele. Dupa ce pui masina pe sol mai strange inca o data piulitele. Roata de rezerva nu este o anvelopa similara cu celelalte asa ca nu merge cu viteza si nici pe distante lungi.
Vezi si alte destinatii
Descoperă Tratamentele Balneare și Cazarea de Excepție la Călimănești-Căciulata
Redescoperă Sănătatea cu Oferte de Tratament Balnear în România
Sfaturi pentru întreținerea arborelui cotit