8 octombrie 2020

5 trenduri pe care generația Z și millennials le-au adus în horeca

5 trenduri pe care generația Z și millennials le-au adus în horeca

 

Domeniul HoReCa a fost afectat de pandemie, iar proprietarii de afaceri au încercat să respecte regulile impuse de autorități pentru a putea redeschide ușile pentru clienți. Totuși, cei care schimbă fața acestei industrii din umbră sunt chiar consumatorii și anume generația Z și millennials.

Vom vorbi despre 5 trenduri pe care aceste două generații le-au adus în HoReCa: 

  1. Campaniile legate de un stil de viață și ofertele vor fi cheia marketingului –  pentru a-și fideliza clienții, restaurantele apelează la variate modalități de a rezona cu aceștia. Multe au mizat pe trăirea experiențială, iar unele restaurante faimoase au lansat hoteluri unde clienții puteau rezerva o camera pentru a avea o experiență captivantă. 
  2. Meniurile se vor simplifica și minimaliza – încă din 2019 restaurantele au început să simplifice meniurile. De exemplu, McDonald’s a anunțat în aprilie că va scoate din meniu burgerii și sandvișurile de rețetele artizanale, la doar doi ani după ce le-au lansat. În acest an, simplificarea meniului va ajunge la toate restaurantele indiferent de specific. Simplificarea meniunilor aduce cu sine viteză de execuție și investițiile în infrastructură care să te ajute să ții pasul. Proprietarii iau în considerare folosirea unui număr ridicat de sisteme construite în jurul conceptului de hota profesionala. De asemenea, tubulatura de ventilatie este extrem de importantă pentru că mirosurile să nu se amestece, aerul să fie eliminat din bucătărie rapid, iar felurile de mâncare să fie de calitate.
  3. Restaurantele “fantomă” se vor maturiza – în timp ce 2019 a fost marcat de startup-uri care și-au extins operațiunile și au cuprins și zona de cooking (de aici numele de “restaurant fantomă”); în 2020 trendul acesta va continua și va fi marcat de stabilirea de noi parteneriate, mai ales că aceste spații creează o cale de a dezvolta canalul de livrare al unui restaurant fără a perturba operațiunile din magazin, sunt de părere analiștii.
  4. Micro lanțurile de restaurante vor fi cei care vor seta trendul – cel mai nou concept care începe să ia amploare este micro-lanțul. Un micro-lanț cuprinde de obicei 3-19 unități și au devenit recent inovatorii industriei. Specialiștii spun că ele reprezintă clasa creativă a industriei. 
  5. Generația Z câștigă din ce în ce mai multă influență – generația Z care cuprinde persoanele născute între 1996 și 2010 reprezintă cel mai tânăr adult și un client al restaurantelor în număr din ce în ce mai mare. Specialiștii spun că vârful consumului se situează undeva la vârsta târzie de 20 și începutul vârstei de 30. 

Așadar, tinerii vor da trendul în consum în domeniul HoReCa deoarece ei tind să consume cel mai mult, să iasă în oraș cel mai des și să ofere promovare gratis pe rețelele de socializare în mod inconștient.